Opatrovateľka:
1. je v komunikácii s klientom a rodinnými príslušníkmi taktná a priama
2. je otvorená a empatická v komunikácii
3. počúva, čo jej klient hovorí a odpovedá s úctou
4. má s pacientom pozitívny vzťah – klienta nezhadzuje, nenadáva mu, nekričí na neho a nehreší ho
5. je oporou klienta
6. jej reč je plynulá, tempo prispôsobené klientovi
7. používa pozitívne neverbálne prejavy (opakom je gesto odmietnutia, mávnutie rukou, pohŕdavý pohľad, irónia)
8. nevyužíva v opatrovaní zastrašovanie a hrozby
9. problémy rieši s pokojom a s rozvahou
Sú situácie, v ktorých sa opatrovateľke nie vždy podarí zachovať chladnú hlavu. A je to v úplnom poriadku…
Dôležité je však si priznať, že ste urobili chybu a snažiť sa urobiť všetko preto, aby ste ju napravili a v budúcnosti sa jej vyhli.